ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ A OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
KE STAŽENÍ ZDE
Účel zásad zpracování a ochrany osobních údajů
Účelem těchto Zásad zpracování a ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) vydaných společností TEDA Trans s.r.o., IČ: 06198601 se sídlem Plk. B. Petroviče 225, 261 01 Dobříš, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 277966 (dále jen „Společnost“), je poskytnout informace o tom, jaké osobní údaje Společnost jako správce zpracovává o fyzických osobách při přenechání vozidel a jiných movitých věcí do užívání (nájmu), při poskytování služeb, dodávce zboží a při návštěvách internetových stránek provozovaných Společností a kontaktech s potenciálními zákazníky, k jakým účelům a po jakou dobu Společnost tyto osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy zpracovává, komu a z jakého důvodu je může předat, a rovněž informovat o tom, jaká práva fyzickým osobám v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů náleží.
Tyto Zásady se týkají zpracování osobních údajů zákazníků Společnosti a přiměřeně i jejich zástupců či kontaktních osob, zájemců o služby a zboží Společnosti a návštěvníků internetových stránek provozovaných Společností, a to vždy v rozsahu osobních údajů, který odpovídá tomuto jejich postavení vůči Společnosti.
Prohlášení o ochraně osobních údajů
Společnost prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou považovány za přísně důvěrné a je s nimi nakládáno v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „Nařízení“), a dalšími obecně závaznými právními předpisy.
Osobní údaje
Osobními údaji se rozumí veškeré informace, které se vztahují k fyzické osobě (označované jako „subjekt údajů“), kterou je Společnost schopna identifikovat.
Typy údajů, které společnost shromažďuje
V souvislosti s přenecháním vozidel a movitých věcí do užívání (nájmu), poskytováním služeb a dodávkou zboží může ze strany Společnosti dojít ke zpracování následujících kategorií osobních údajů, které jsou nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy:
a) základní osobní a identifikační údaje
b) další osobní a identifikační údaje nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy
c) kontaktní údaje
d) údaje o smluvním vztahu se zákazníkem:
e) údaje o komunikaci mezi zákazníkem a Společností
Společnost může na základě souhlasu subjektu údajů (zákazníka nebo zájemce o předmět nájmu, služby či zboží Společnosti, který ještě není zákazníkem) shromažďovat a dále zpracovávat rovněž následující kategorie údajů pro své marketingové účely, tj. za účelem informování o nových produktech a službách, jakož i za účelem zlepšování produktů a služeb a nabídky Společnosti:
Zdroje osobních údajů
Společnost získává osobní údaje především následujícími způsoby:
Účely a právní důvody zpracování osobních údajů
Společnost zpracovává osobní údaje výhradně se souhlasem subjektů údajů, s výjimkou stanovených případů, kdy se ke zpracování osobních údajů takový souhlas nevyžaduje. Společnost tedy zpracovává osobní údaje pouze v případě, že:
Při zpracování osobních údajů Společnost postupuje podle přísně nastavených pravidel respektujících
ochranu soukromí svých zákazníků a dalších subjektů údajů. Společnost při zpracování osobních údajů zohledňuje
další zásady:
Zpracování osobních údajů nutných pro uzavření a plnění smlouvy, plnění zákonných povinností Společnosti a ochranu oprávněných zájmů Společnosti
Poskytnutí osobních údajů nutných pro uzavření a plnění smlouvy, plnění zákonných povinností Společnosti a ochranu oprávněných zájmů Společnosti je povinné. Bez poskytnutí příslušných osobních údajů k těmto účelům by Společnost nemohla se zákazníkem uzavřít smlouvy, resp. zákazníkovi přenechat vozidla a movité věci do užívání (nájmu), poskytovat své služby či dodávat zboží. Ke zpracování osobních údajů pro tyto účely Společnost souhlas zákazníka (zájemce o uzavření smlouvy) nepotřebuje. Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány pouze v rozsahu nutném pro naplnění příslušného účelu a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje nenávratně zlikvidovány či anonymizovány.
V nejčastějších případech je doba zpracování osobních údajů stanovena následovně:
Zpracování osobních údajů pro marketingové účely na základě uděleného souhlasu
Pro marketingové účely Společnost zpracovává osobní údaje pouze se souhlasem subjektu údajů. Tyto informace není subjekt údajů povinen Společnosti poskytnout. Pokud tak neučiní, Společnost jej například nebude moci informovat o připravovaných novinkách, akcích, či speciálních nabídkách a slevách.
V případě udělení souhlasu bude Společnost oprávněna zpracovávat osobní údaje za účelem informování zákazníka či potencionálního zákazníka o novinkách, akcích a slevách, vytvoření vhodné nabídky produktů a služeb Společnosti a oslovení zákazníka či potenciálního zákazníka, a to písemně nebo prostřednictvím sítí elektronických komunikací s využitím poskytnutých kontaktních údajů a využití prostředků internetové reklamy.
Poskytnutí souhlasu k marketingovým a obchodním účelům je dobrovolné a lze jej kdykoli odvolat. Pokud subjekt údajů svůj souhlas odvolá, není tím dotčeno zpracování jeho osobních údajů ze strany Společnosti pro jiné účely a na základě jiných právních titulů, v souladu s těmito zásadami zpracování osobních údajů. Odvolání souhlasu tak zejména není překážkou plnění smlouvy uzavřené se Společností.
Nedojde-li k dřívějšímu odvolání souhlasu ze strany subjektu údajů, poskytnutý souhlas zůstává v platnosti:
Pro marketingové účely mohou být na základě souhlasu zpracovány veškeré kategorie údajů uvedené výše v oddílu „Typy údajů, které Společnost shromažďuje“.
U subjektů údajů, které nejsou zákazníky Společnosti a kteří udělili souhlas s marketingovým oslovením prostřednictvím elektronického kontaktu, zpracovává Společnost s jejich souhlasem kontaktní údaje, které jí tyto subjekty údajů takto poskytli. Pokud je tento souhlas udělen prostřednictvím internetových stránek provozovaných Společností, jsou společně s těmito kontaktními údaji zpracovány i údaje z cookies Společnosti, které jsou umístěny na internetových stránkách, na kterých byl tento souhlas udělen, a to jen v případě, že má subjekt údajů cookies ve webovém prohlížeči povoleny. V případě vyplnění a odeslání rezervačního formuláře (objednávky) ohledně rezervace movitých věcí, může subjekt údajů od Společnosti obdržet telefonát nebo e-mail za účelem upřesnění předmětu nájmu či změny podmínek nájmu (předmětu nájmu). V případě telefonického kontaktu může subjekt údajů Společnost požádat, aby jej Společnost více telefonicky nekontaktovala; jiné možnosti odvolání souhlasu tím nejsou dotčeny.
Způsob zpracování osobních údajů
Společnost zpracovává osobní údaje manuálně i automatizovaně v elektronických informačních systémech.
Osobní údaje jsou Společností důsledně chráněny. Společnost vede evidenci veškerých činností, a to jak prováděných ručně, tak automatizovaně, při kterých dochází ke zpracování osobních údajů.
Kategorie příjemců osobních údajů a zpřístupnění osobních údajů
Společnost osobní údaje zpracovává samostatně jakožto správce. Společnost může využívat odborné či specializované služby jiných subjektů, kteří v takovém v případě mají postavení zpracovatelů osobních údajů. Zpracovatelé osobní údaje zpracovávají na základě smlouvy se Společností, pouze v nezbytném rozsahu, v souladu s pokyny Společnosti a nejsou oprávněni údaje využít jinak. Jedná se zejména o dopravce, kterého si zákazník zvolí pro doručení zboží, pojišťovny (u kterých jsou movité věci, které jsou předmětu nájmu, či odpovědnost Společnosti či nájemců, pojištěny), poskytovatele právních služeb v případě vymáhání pohledávek Společnosti za zákazníky, a o poskytovatele účetních služeb. Se souhlasem subjektu údajů pak mohou být osobní údaje zpřístupněny nebo předány i dalším subjektům.
V souladu s ustanoveními obecně závazných právních předpisů může Společnosti dále předávat osobní údaje orgánům veřejné správy (např. správcům daní, soudům, Policii České republiky).
Osobní údaje nejsou předávány do zahraničí.
Zasílání obchodních sdělení
Obchodní sdělení Společnosti jsou vždy označena způsobem, z něhož plyne, že se jedná o obchodní sdělení ve smyslu platných právních předpisů.
Obchodní sdělení týkající se předmětu nájmu, vlastních výrobků nebo služeb Společnosti mohou být zasílána s využitím elektronických kontaktů zákazníků, které Společnost získala v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby. Obchodní sdělení mohou být jinak zasílána jen na základě poskytnutého souhlasu. V případě každého jednotlivého obchodního sdělení má zákazník možnost další zasílání obchodních sdělení odmítnout, a to zasláním mailu s předmětem „Odhlásit“ mailto:info@motovan.cz.
Využívání cookies
Společnost používá k zaznamenání údajů při používání webových stránek nebo služeb online soubory cookies, pokud je má uživatel ve svém zařízení povoleny.
Stejně jako většina webových služeb i Společnost některé údaje shromažďuje automaticky a ukládá v souborech protokolu. K těmto údajům patří IP adresy, typ prohlížeče a jazyk, název poskytovatele internetových služeb, odkazující a poslední navštívené webové stránky a aplikace, operační systém, údaje o datu a čase a údaje o posloupnosti navštívených stránek.
Tyto údaje Společnost používá ke zjišťování trendů a jejich analýze, ke správě stránek, sledování chování uživatelů na stránkách, k personalizaci zobrazovaného obsahu stránek včetně reklamy, ke zkvalitňování svých produktů a služeb a ke shromažďování demografických údajů o uživatelské základně.
V některých e-mailových zprávách Společnost používá adresy URL odkazující na obsah na webových stránkách. Když zákazníci na některý z těchto odkazů kliknou, proběhne před načtením cílové stránky na našich webových stránkách komunikace s jiným webovým serverem. Data z těchto kliknutí Společnost sleduje a s jejich pomocí zjišťuje zájem o konkrétní témata a efektivitu komunikace se zákazníky. Nepřejete-li si být takto sledováni, neklikejte v e-mailových zprávách na textové ani grafické odkazy.
Díky tzv. pixel tags lze zasílat e-mailové zprávy ve formátu čitelném pro zákazníky a zjišťovat, zda byly otevřeny. Na základě těchto informací je možné omezit nebo zrušit zasílání zpráv zákazníkům.
Ukládání souborů cookies lze zakázat příslušným nastavením webového prohlížeče, resp. využíváním funkcí anonymního prohlížení, která zabrání ukládání údajů o navštívených webech.
Informace o právech subjektů údajů v souvislosti se zpracováním osobních údajů
Právo na přístup k osobním údajům znamená, že subjekt údajů má právo od Společnosti získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Subjekt údajů má také právo, aby Společnost bez zbytečného odkladu opravila na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má subjekt údajů právo kdykoli doplnit.
Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost Společnosti zlikvidovat osobní údaje, které o subjektu údajů zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a subjekt údajů o to požádá.
Subjekt údajů má právo, aby Společnost v určitých případech omezila zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech Společnosti, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má subjekt údajů právo kdykoli vznést námitku.
Právo na přenositelnost údajů dává subjektu údajů možnost získat osobní údaje, které Společnosti poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.
V případě, že bude subjekt údajů jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděným Společností, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Více informací o právech subjektů údajů je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276).
Se svými dotazy či požadavky se může subjekt údajů na Společnost kdykoli obrátit buď prostřednictvím e-mailu info@motovan.cz, telefonicky na telefonním čísle +420608830009, popřípadě písemně na adrese sídla Společnosti.
Zpracování neosobních údajů
Neosobními údaji se myslí údaje ve formátu, který jako takový neumožňuje asociaci na konkrétní osobu (adresa URL odkazujícího serveru, čas, informace o aktivitách uživatelů na webové stránce Společnosti). Takové údaje může Společnost shromažďovat a používat za jakýmkoli účelem. Dojde-li ke spojení neosobních údajů s osobními, bude s nimi po dobu trvání takového spojení zacházeno jako s osobními dle těchto Zásad.
Účinnost
Tyto Zásady nabývají účinnosti dnem 1. března 2019. V zájmu zachování vysokého standardu ochrany osobních údajů si Společnost vyhrazuje právo tyto Zásady průběžně měnit a doplňovat.